Teknikdag i valgfaget

En dag slæbte vores lærer en masse robotter og teknik med. Jeg tog straks fat i en drone, som vi var nogle studerende om. Det blæste meget den dag, og dronens ene moter virkede ikke helt, men efter nogle forsøg fik vi den op at flyve nogle gange ude foran skolen. Det var første gang jeg havde haft fingrene i en drone og det var en oplevelse. Droner er eksploderet i succes, og alt fra børn til landmænd og journalister bruger dem, så det var vigtigt også for mit arbejde i fremtiden at kende til dette legetøj og redskab.

Gopro-kamera tog jeg fat i senere og spændte det på hovedet. Filmede og så hvordan det optager. Det er også et populært medie, for pædagoger har brugt det til at filme børns leg, og børnene har syntes det var sjovt at se dem selv bagefter, det er et redskab jeg selv vil gøre brug af senere. Til sidst prøvede jeg at få en Ipad med hjem, og sådan en har jeg hverken råd til, eller har arbejdet med før. jeg er spillet nogle spil, men jeg fik også optaget nogle videoklip til et projekt, og det var en sjov og brugbar oplevelse.

Spændende link om multi medier i lærerplan for gymnasie-elever

lærerplan i multi medier på gymnasie

Multimedier2

Kevin Arnold

Leave a Reply

