medier som digital immigrant

digital-natives-copyJeg er født lidt før 1980, så jeg er åbenbart digital immigrant ifølge definationen. Jeg er alligevel opvokset med medier som video, TV og computere fra det første efterskoleår i 1991. Som arbejdsledig lavede jeg mit CV på jobnet fra starten af 00’erne, så medier har altid været en del af livet. Da Ipads/tablets kom i starten af 10’erne, så var det bare noget alle de rige havde, jeg har selv en tablet derhjemme et sted, som jeg købte over Amazon.com fra Kina, og den kunne jeg sætte simkort i, så jeg kunne bruge mobilt bredbånd i den, og den kostede kun 800 kr, men den ligger bare i en kasse et sted, for den holder kun strøm i 90 min, så at få videreudviklet mine evner med tablets tabte jeg lidt. Dog begyndte det igen da jeg i 2014 var i en SFO-praktik hvor børnene brugte Ipads til spil, og vi ansatte blev undervist i hvordan vi kunne bruge Ipads, både til leg og arbejde med filmklip. jeg hjalp faktisk en gruppe børn med at lave et videoklip, som vi skulle vise til førskole børn i børnehaven på skolen. Nu har vi så faget medie og pædagogik, og der har det været sjovt for mig at arbejde videre med Ipads.

Interessant link til en artikel om at være digital immigrant:

digital immigrants vs digital natives

Kevin Arnold

Leave a Reply

